شرح خدمت

در این مدل خدمت، ماشین مجازی با سرعت پردازشی بالا شامل تعداد هسته‌های پردازشی و میزان حافظه اصلی بالا، با دسترسی کامل مدیر در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. در این روش کاربر دسترسی از راه دور با IP معتبر اینترنت بر روی ماشین خود دارد و به صورت تعاملی می‌تواند نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را نصب، اجرا و تنظیمات آن را انجام دهد. سفارش ماشین مجازی از طریق وب‌سایت به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

شرایط و ضوابط ثبت سفارش و قوانین و مقررات استفاده از ماشین مجازی کارا

نحوه ثبت سفارش:
1- کاربران از طریق پرتال به صورت بر خط می‌توانند اکانت ساخته و میزان منابع مورد استفاده شامل تعداد ریسمان، میزان حافظه اصلی (RAM)، تعداد و نوع کارت گرافیکی را انتخاب نماید و ثبت سفارش نمایید.
2-کاربر می‌توانند به تعداد دلخواه ماشین‌مجازی درخواست نمایید.

مدت زمان سفارش:
3-کمترین زمان جهت خرید و ثبت سفارش حداقل 3 روز به صورت متوالی و مداوم است. بدین منظور ماشینی به منظور آزمون و یا محک به کاربر داده نمی‌شود. کمترین زمان تمدید سرویس نیز حداقل یک روز می‌باشد.
4- استفاده از منابع به صورت Pay as you Go  فقط بدین صورت امکان‌پذیر است که کاربر حداقل ۳ روز سفارش ثبت نموده و نگهداری داده تا تاریخ بعدی را انجام و مجدد فعال‌سازی و تمدید را داشته باشد. مواردی کمتر و .. امکان‌پذیر نمی‌باشد.
5- امکان درخواست ارتقا برای منابع در وب‌سایت برای کاربر فراهم است و بسته به سیستم عامل مورد استفاده کاربر در برخی موارد نیاز به راه‌اندازی مجدد (restart) سامانه است که کاربر می‌بایست پذیرای این امر باشد.
6- امکان کاهش منابع پس از ثبت سفارش تنها در صورت کنسل کردن آن با توجه به نوشتن توضیحات مربوطه در زمان ثبت سفارش جدید وجود دارد.

زمان آماده‌سازی:
7- زمان آماده سازی و تحویل سرویس در مورد سرویس‌های بدون گرافیک در صورت داشتن منابع بین ۴ تا ۸ ساعت پس از ثبت سفارش است. آماده‌سازی سرویس از طریق ایمیل به کاربر اطلاع‌رسانی ‌میشود.
8-زمان آماده سازی و تحویل سرویس‌های دارای گرافیک به دلیل نصب شدن درایور مربوطه بین ۴ تا 10 ساعت پس از ثبت سفارش می‌باشد.

9- مرکز تمامی تلاش خود را می‌نماید که سفارش ثبت شده را فراهم نماید و حتی در مواردی عدم موجود بودن منابع را به کاربر در پرتال اطلاع‌رسانی نماید و از ثبت سفارش و کاهش هزینه جلوگیری نماید. در برخی موارد که به ندرت اتفاق می‌افتد و و عدم امکان فراهم کردن منابع، سعی بر تعامل با کاربر برای کاهش یا افزایش صورت می‌گیرد، در صورت عدم امکان هماهنگی، ضمن عذرخواهی هزینه به کاربر عودت داده می شود.
10- در صورت عدم وجود منابع کافی در بازه‌ی زمانی، روی وبسایت به کاربر اخطار داده میشود تا کاربر نسبت به ذخیره‌سازی فایل‌های خود اقدام کند.

ویژگی‌های ماشین مجازی کارا

  • سرعت اینترنت ارائه شده بر روی سرویس‌های موردنظر کاربر در حدود 8 مگابیت بر ثانیه است که کاربر مجاز به استفاده برای انتقال داده های مربوط به اجرای خود و دریافت نرم افزارهای مورد نیاز می باشد. محدودیت برای دانلود و آپلود فایل های موردنیاز کاربر در صورتیکه در سرویس اختلالی ایجاد نکند، وجود ندارد. در غیر این‌صورت با دادن اخطار دسترسی و دانلود کاربر متوقف خواهد شد و در صورت تکرار دسترسی قطع خواهد شد و سرویس بدون اجازه برداشت اطلاعات کنسل می‌گردد.
  • دسترسی به صورت از راه‌دور برای کاربر برای انتقال اطلاعات و ارتباط با سامانه با IP معتبر اینترنت (کل دنیا) فراهم می‌گردد و نیازی به استفاده از Vpnو مواردی از این دست برای ارتباط با ماشین مجازی کارا نیست.

نصب نرم‌افزار
11- عطف به اعطای دسترسی مدیر به کاربر، مسئولیت نصب نر‌م‌افزار بر عهده کاربر می‌باشد که مدت زمان ۴ ساعت، بدین منظور برای کاربر لحاظ خواهد شد و پشتیبان سامانه به ایشان در این امر کمک خواهند کرد. این امر شامل ماشین‌های مجازی خاص منظوره مانند ماشین مجازی ICDC‌ نخواهد شد.

پشتیبانی:
12- کاربران به منظور دریافت پشتیبانی و اعلام مشکل در ارتباط از طریق سایت پشتیبانی (لینک) می‌توانند مشکلات خود را همراه با تصویری و یا لاگی از خطا اعلام نمایند.

اتمام سرویس و نگهداری داده:
13- مدت زمان نگهداری داده ماشین مجازی حداکثر دو روز پس از اتمام است و کاربر در صورت نیاز می‌بایست درخواست نگهداری داده را در پرتال فعال نماید و با پرداخت هزینه، درخواست نگهداری داده را اعلام نمایید.

14- قبل از اتمام سرویس، ایمیل هشدار به منظور تمدید سرویس در سه روز و یک روز قبل از انقضا به کاربر داده می‌شود و کاربر می‌تواند سرویس خود را تمدید و تا انتهای سرویس از خدمت استفاده نماید. بدیهی است پس از انقضای زمان، دسترسی به ماشین قطع خواهد شد. بدیهی است از دست‌رفتن داده در این صورت خاموش شدن بر عهده کاربر خواهد بود.

قطعی سرویس:
15- در صورت قطعی سرویسی که عهده‌دار آن، مرکز پردازش سریع باشد نظیر قطعی برق، تنظیمات اشتباه از سوی کارشناس پشتیبانی،‌ هنگ کردن سیستم عامل تا رفع آن و ..، مدت زمان 1.2 برابر قطعی به کاربر زمان خسارت و جبران داده ‌می‌شود. بدیهی در صورت مکرر بودن قطعی و عدم امکان استفاده از سرویس، کاربر می‌تواند هزینه سفارش را کامل دریافت نماید و یا از ابتدا سرویس برای ایشان فراهم شود.
16- در صورت ایجاد قطعی‌هایی که کاربر فراهم آورده است مانند تغییر در تنظیمات شبکه، راه‌اندازی فیلترشکن و قطعی ارتباط و نظایر آن، عهده‌دار این زمان کاربر است و زمان سرویس تمدید نخواهد شد.

راه‌اندازی سرویس غیر مرتبط

1- کاربر حق راه‌اندازی سرویس آنلاین بر روی ماشین مجازی کارا نظیر وب سرویس، ایمیل و … را ندارد.
2- کاربر حق استفاده از منابع پردازشی برای راه‌اندازی سرویس‌های نظیر استخراج رمزارز و پژوهش‌های در این امر و مواردی از این دست که از امکانات دولتی را شامل می‌شود را ندارد و ایشان در صورت نیاز به مقامات مسئول معرفی می‌گردد و در صورت بررسی طبق مقامات، ایشان برای این امر مسئول خواهند بود.

[vc_btn title=”ثبت سفارش” color=”green” align=”center” i_icon_fontawesome=”fas fa-arrow-left” css_animation=”bounceInRight” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fhpc.sharif.ir/test_2%2Fhpc%2Fuser%2Forders%2Fcreate|title:%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4|target:_blank|rel:nofollow”]